Saturday, August 05, 2006



ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1986

Το παγωτό Λόλιποπ. Κανονικός εθισμός. Φτηνό και τόσο γλυκό! Οταν πρωτοάκουγα τη διαφήμιση στην τηλεόραση, τέλη Μαίου, τσιμπηματάκια χαράς στο στομάχι. Το καλοκαίρι ήταν προ των πυλών.

Τα επεισόδια της Πίπης Φακιδομύτης στην ΕΤ 2. Kάθε Σάββατο απόγευμα, αν θυμάμαι καλά. Η Πίπη Φακιδομύτη ήταν το αγαπημένο μου παιδικό βιβλίο και κάποια στιγμή ανακάλυψα ότι είχε γίνει τηλεοπτική σειρά που μετέδιδε η ΕΤ 2, νομίζω μεταγλωτισμένη. Στην αρχή είχα απογοητευθεί λίγο (δεν ξέρω, το περίμενα ...αλλιώς), όμως, όταν το πετύχαινα, δεν ξεκολλούσα.

Ο Μike Oldfield. Ο αγαπημένος μου «τραγουδιστής» όταν ήμουν στο Γυμνάσιο. Το Discovery (φωτογραφία) ήταν η πρώτη κασέτα που είχα αγοράσει μόνος μου.

Οι γρανίτες. Τις τσάκιζα στις καθιερωμένες μας επισκέψεις στο ζαχαροπλαστείο Edelweiss, όταν πηγαίναμε στο σπίτι του παππού και της γιαγιάς στο Καρπενήσι. Πάντα φράουλα.

Το Subbuteo. Το καλύτερο «χειροποίητο» ποδοσφαιράκι στην ιστορία. Χρειαζόταν μία τσόχα (συνήθως πάνω σε κόντρα πλακέ) και ο ελάχιστος εξοπλισμός: δύο ομάδες, τέρματα και μία μπάλα. Απειρα πρωταθλήματα γειτονιάς όλο το καλοκαίρι, τρελό fun, φοβερό σασπένς!

Το Burger Inn. Xαμπουργκεράδικο στη Νέα Σμύρνη (οδός Αγίας Φωτεινής). Προηγήθηκε των Goody’s και ήταν τόσο αμερικάνικο και «μοντέρνο», με φοβερό 50’s κιτρινοπράσινο logo, που το λάτρευα! Τέλεια burgers και φοβερά τηγανητά κρεμμύδια.

Το Τrue Blue. Είχε κυκλοφορήσει τον Ιούνιο. Την ήξερα την Μαντόνα αλλά με το Τrue Blue έπαθα πλάκα. Εβαλα και αφίσα στο δωμάτιο που μοιραζόμουν με τον δίδυμο αδελφό μου ο οποίος με κορόιδευε. Μα, γιατι;

Η ζήλεια για τον μεγαλύτερο αδελφό. Που έκανε διακοπές μόνος του.

Οι πολιτικές μου φιλοδοξίες. Ηταν το καλοκαίρι – σταθμός. Από Γυμνάσιο, Λύκειο. Και ήθελα οπωσδήποτε να γραφτώ στην μαθητική παράταξη του κόμματος που υποστήριζα (άλλο πάλι τούτο!). Ο κολλητός μου ήταν στους «Νέους Πρωτοπόρους» (μαθητές της ΚΝΕ) και τον ζήλευα. Ελα όμως που δεν ήμουν Κνίτης!

Η Fanta χωρίς ανθρακικό. Και ¨μπλέ¨ , στην καθομιλουμένη. Δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί όλοι μου οι φίλοι προτιμούσαν την Κόκα Κόλα. Μόνο εγώ είχα ανακαλύψει αυτήν την μοναδική γεύση;

Ο αυνανισμός. Να την έχουν κάνει όλοι από το σπίτι, έξω να σκάει ο τζίτζικας κι εσύ να είσαι 14...

Τηλεόραση στο μπαλκόνι. Ηταν τόσο εύκολο να είσαι ευτυχισμένος το καλοκαίρι του 1986 στην Αθήνα! Η τηλεόραση στο μπαλκόνι (Μουντιάλ στο Μεξικό, ανάμεσα σε άλλα), καρπούζι και πάνινα μαξιλαρια στα φερ φορζέ.

Τα φανταστικά μου πρωταθλήματα. Τα μακρόσυρτα απογεύματα των διακοπών με γονείς ο αντικοινωνικός μου εαυτός προτιμούσε μερικές φορές να κλείνετε στο τροχόσπιτο 2 επί 2 (ναι, κάναμε κάμπινγκ, πολύ 80’s) από το να παίζει με τα άλλα παιδάκια στην αμμουδιά. Διάβαζα, έγραφα ημερολόγια, έκανα χαρτοκοπτική από εφημερίδες και έπαιζα τα φανταστικά μου πρωταθλήματα ποδοσφαίρου στην εξωτική Ιαπωνία! Υστερα από προσεκτική μελέτη της γεωγραφίας της χώρας, είχα εφεύρει 18 ομάδες που τις έβαζα και έπαιζαν μεταξύ τους (στο μυαλό μου). Τρελλαινόμουν να δημιουργώ εκπλήξεις (μία μικρή επαρχιακή ομάδα να κερδίζει εκτός έδρας την ομάδα του Τόκιο στην πρεμιέρα!), σκάνδαλα, κλπ.

Το Ταξίδι στον Εσπερο. Βιβλίο του Αγγελου Τερζάκη. Εφηβικά σκιρτήματα στις εξοχές της μεσοπολεμικής Ελλάδας. Είχα συγκλονιστεί!

Η ανακάλυψη του Γούντι Αλεν. Δεν ξέρω ποιός ενήλικας είχε τη φαεινή ιδέα να στείλει τέσσερα πέντε νιάνιαρα να δουν τη Χάννα και τις αδελφές της σε θερινό. Σου λέει Γούντι Αλεν είναι, άρα κωμωδία. Παραθερίζαμε (τέλεια λέξη το παραθερίζαμε!) στην Ερμιόνη (Αργλίδος) κι αυτή ήταν η πρώτη ταινία του Γούντι Αλεν που είδα. Και σήμερα μία από τις αγαπημένες μου.

9 Comments:

At 1:56 PM, Anonymous Anonymous said...

:)

Tι καλά που ήταν το 1986

 
At 3:33 PM, Blogger azrael said...

ΩΡΑΙΑ ΛΙΣΤΑ!!

ΕΡΤ 2 όμως και όχι ΕΤ2. (πρώην Υ.ΕΝ.Ε.Δ.)

Με την ευκαιρία αυτό που ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει είναι ότι ενώ οι Διάδοχοι των ΕΡΤ 1 και ΕΡΤ 2 είναι η ΕΤ1 και η ΝΕΤ στην πραγματικότητα η ΕΡΤ 1 μετονομάστηκε σε ΝΕΤ και η ΕΡΤ 2 σε ΕΤ 1 . Καλό εε?

 
At 2:11 AM, Blogger stereonova said...

8ymasai to tragoydi apo ti diafimisi ?

http://rapidshare.de/files/28369691/02_-_Chordettes_-_Lollipop.mp3.html

pote den imoun kalos sto podosfairo oute kan sto subbuteo :-)

true blue.to aristourgima tis madonna

 
At 2:14 AM, Blogger stereonova said...

an kai tora pou to skeftomai mporei na min itan ton chordettes..????

 
At 2:51 AM, Blogger urbane71 said...

@ no private life: καλά, δεν λές τίποτα!

@ azrael: έχεις πολύ δίκιο! Και σ' ευχαριστώ!

@ Mixalis E.: αν θυμάμαι τη διαφήμιση? Ποιός δεν την θυμάται! Για μένα η νούμερο 2 καλοκαιρινή διαφήμιση μετά της Κόπερτον.
Ως αφόρητα μελοδραματικός, το αγαπημένο μου κομμάτι από το True Blue, ήταν, καλά το μάντεψες, το Live to Tell. Πέθαινα και για το βίντεο κλιπ.

 
At 6:23 AM, Blogger enteka said...

σε πολλά πράγματα ήταν σαν να διάβαζα τον εαυτό μου, όχι τόσο (ή μόνο) για τα συγκεκριμένα artefacts που αναφέρεις αλλά για τον τρόπο σκέψης και ίσως τον τρόπο ζωής. με τάραξε λίγο το ποστ σου, περισσότερο ευχάριστα, αλλά και αρκετά νοσταλγικά. είναι περίεργο κάπως. σε πιο κουτσομπολίστικα θέματα:
τι τέλειο που έχεις δίδυμο αδερφό! και τροχόσπιτο! (grrr ;) -- Όντως φαεινή ιδέα να σας στείλουν στον woody allen καλοκαιριάτικα. -- το (αντικοινωνικό) σου daydreaming φοβερό.
:)

 
At 6:55 AM, Blogger urbane71 said...

enteka, με αφορμή το σχόλιο σου, σκέφτομαι τι ωραία που θα ήταν αν υπήρχε Ιντερνετ και blogs το 1986. Θα απελευθερωνόταν μπόλικο υλικό!
Τα μισά απ' όσα έγραψα στο post δεν τα ήξερε ούτε ο πιο κολλητός μου φίλος, τα βίωνα λίγο περίεργα, εννοώ, μάλλον, χωρίς να τα μοιράζομαι ιδιαίτερα (και δεν υπονοώ τον αυνανισμό). Οκ, ήταν η εφηβεία, υπάρχει ένα πολύ προσωπικό φίλτρο σε όλα, κι αυτό είναι ένα κομμάτι της "΄μαγείας" του να μεγαλώνεις, συμφωνώ. Τέλος πάντων, κουβέντα να γίνεται.
Τhanks for sharing! :)

 
At 2:38 AM, Blogger m.hulot said...

το καλοκαίρι που ήμουν 14 το θυμάμαι πολύ έντονα, γιατί με είχαν φιλοξενήσει για ενάμιση μήνα στο εξοχικό του καλύτερου φίλου μου και ΟΛΑ τα κάναμε μαζί. τις νύχτες καταστρώναμε σχέδια για να ρίξουμε την παναγιώτα, την οποία είχαμε ερωτευτεί και οι δύο, δίπλωνε σουβλάκια στην ψησταριά κι εμείς τη βλέπαμε και λιώναμε. όταν η παναγιώτα τα έφτιαξε με έναν 17χρονο μηχανόβιο πέσαμε να πεθάνουμε, είχαμε φάει τόνους γάλα βλάχας ζαχαρούχο με ψωμί, τόνους μαρμελάδα ροδάκινο για να συνέλθουμε...
θυμάμαι επίσης μπλεκ, αγόρι, τους tears for fears, cure και ένα κορίτσι που ειχε πνιγεί στην παραλία μπροστά στα μάτια μας.
τσόντες κόμιξ και μαλακία εκ περιτροπής στην τουαλέτα τα μεσημέρια, ιταλικές επιτυχίες της καταστροφής στην ντίσκο, τα μαγαζιά γεμάτα γριές και γέρους που έκαναν ζεστά μπάνια, τον πετρίδη στο ραδιόφωνο, τον στάθη ψάλτη στο σινεμά...

μετά τις 29 που θα έχουν επιστρέψει όλοι, κανονίζουμε για τον άντριαν μολ...

:)

 
At 4:57 PM, Anonymous Anonymous said...

Να εισαι καλα φιλε, τι μου θυμισες...
Ειμαστε ιδια ηλικια και διαβαζα τοτε το ταξιδι με τον εσπερο, του Τερζακη, το οποιο διαδραματιζεται εξω απο το Ναυπλιο, οπου και μεγαλωσα.

Καρπουζι και μπανιο και παγωτο φραουλα και μουντιαλ 86.

Δουλευω τωρα στην Αγγλια και ποσο μου λειπουν τα καλοκαιρια στην Ελλαδα με φιλους.

Ναστε καλα παιδια!

 

Post a Comment

<< Home