Saturday, July 01, 2006


H (ΑΓΝΩΣΤΗ, ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ, ΥΠΕΡΟΧΗ) ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΩ ΠΟΤΕ

Παρακινούμενος από το πολύ ωραίο σημείωμα του Μ.Ηulot για το «Διάφανο Δέρμα», σκέφτηκα να γράψω για ταινίες με τις οποίες κολλήσαμε μεν, πήγαν άπατες δε. Εννοώ: μας άρεσαν, τις είδαμε πέντε και έξι φορές, και παρ’ όλα αυτά ο περισσότερος κόσμος δεν τις πήρε χαμπάρι. Το ποστ αυτό έχει, φυσικά, και χρηστικό χαρακτήρα: μήπως ανακαλύψουμε, τώρα στα γεράματα, κάποιο διαμαντάκι που αγνοούμε όλο αυτόν τον καιρό. Οσοι πιστοί, προσέλθετε. Κάνω την αρχή, με τρεις δικές μου αγαπημένες ταινίες αυτής της κατηγορίας:

ELECTION. Η πρώτη ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, που αργότερα γύρισε τα επίσης έξοχα «Αbout Schmidt» με τον Τζακ Νίκολσον (πρόπερσι) και το «Πλαγίως» (πέρυσι). Αν δεν κάνω λάθος, δεν πρέπει να βγήκε ποτέ στις αίθουσες, χωρίς να είμαι 100% σίγουρος. Κυκλοφορεί σε dvd μ’ έναν άθλιο τίτλο του τύπου «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» ή «Χτυποκάρδια στο Κολλέγιο». Δεν τον θυμάμαι ποτέ, οπότε καλό είναι, πηγαίνοντας να το ζητήσετε, να θυμάστε τον πρωτότυπο (Εlection) ή τα ονόματα των πρωταγωνιστών, της Ρις Γουίδερσπουν και του Μάθιου Μπρόντερικ. Στο γυμνάσιο μίας μικρής αμερικάνικης πόλης γίνονται μαθητικές εκλογές. Υποψήφιοι για τον τίτλο του Προέδρου του Μαθητικού Συμβουλίου είναι από τη μία η υπερφιλόδοξη, σούπερ σπασίκλας και αντιπαθητική Tρέισι Φλικ (Γουίδερσπουν) κι από την άλλη ο άγευστος, άοσμος, άχρωμος και χαβαλές Πολ που βάζει υποψηφιότητα περισσότερο για πλάκα κι αφού τον εναθαρρύνει ο Μπρόντερικ, ο υπεύθυνος για τις εκλογές καθηγητής του γυμνασίου που αντιπαθεί σφόδρα την Τρέισι και κάνει τα πάντα για να τις χάσει. Οχι τόσο η ιστορία, αλλά κυρίως, οι ερμηνείες και η μικρογραφία της αμερικάνικης ζωής που φτιάχνει τόσο ωραία ο Πέιτζ, κάνουν το Election μία σπουδαία ταινία με πολύ γέλιο.

2. ΣΤΗΡΙΞΟΥ ΠΑΝΩ ΜΟΥ. Του Κένεθ Λόνεργκαν. Βραβείο καλύτερης ταινίας και σεναρίου στο Φεστιβάλ του Σάντανς. Λίγο πιο γνωστή από την προηγούμενη, την πρωτοείδα στο σινεμά, την έλιωσα στο dvd κι εδώ και κάποιο καιρό μόνιμη στο σπίτι λόγω πολύ καλής προσφοράς στο Μετρόπολις. Δραματική κομεντί, αν υπάρχει τέτοιος όρος στο σινεμά (τον είχα κάπου διαβάσει, πολύ καλός, ε;) γύρω από την σχέση δύο αδελφών, της Σάμι (Λόρα Λίνει) και του Τέρι (Μαρκ Ρούφαλο) που έμειναν ορφανοί σε μικρή ηλικία για να πάρουν στη συνέχεια διαφορετικούς δρόμους: η Σάμι παντρεύτηκε, έκανε ένα παίδί (καταπληκτικός ο πιτσιρικάς Τζόν Τένει), χώρισε και προσπάθησε να φτιάξει μία ήσυχη, συμβατική ζωή στην θανατερά ήσυχη κωμόπολη που μεγάλωσαν. Αντίθετα, ο Τέρι γυρνάει από δω κι από κει, μόνιμα άφραγκος, χωρίς να έχει καταφέρει να σταθεί στα πόδια του. Η ταινία είναι οι μέρες που περνάνε μαζί, όταν ο Τέρι την επισκέπτεται για λίγο, ύστερα από αρκετά χρόνια. Και γέλιο, και κλάμα, απ’όλα έχει ο μπαξές. Κι εδώ ο Μάθιου Μπρόντερικ σ’έναν πολύ καλό δεύτερο ρόλο. Αν δεν την έχετε δει, τρέξτε!

3. Η ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΕΜΕΝΑ. Της Ιζαμπέλ Κοϊξέ, παραγωγή του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Βαριά ταινία που παρά το θέμα της (μία νέα γυναίκα πεθαίνει από καρκίνο) έχει κάτι το πολύ φωτεινό. Η Σαρα Πόλει, λοιπόν, (η οποία ξαναπρωταγωνιστεί στη νέα ταινία της Κοϊξέ, η Μυστική ζωή των λέξεων, που προβλήθηκε για 2-3 εβδομάδες μέσα στον Ιούνιο) μαθαίνει ότι θα πεθαίνει πολύ σύντομα και αποφασίζει να μην πει τίποτα σε κανέναν: ούτε στον άντρα της, ούτε φυσικά στα δύο της κοριτσάκια, κοντά στα 5. Παίρνει μολύβι και χαρτί και γράφει δέκα πράγματα που θα ήθελε να κάνει μέχρι να πεθάνει. Πχ. Να κάνει έρωτα μ’ έναν άλλο άντρα, να αλλάξει χτένισμα στα μαλλιά της, να ηχογραφήσει κασέτες μεευχές για τα γενέθλια των παιδιών της, να βρει μία νέα γυναίκα για τον άντρα της, κλπ. Καθόλου μελό, μόνο η σιωπηλή οδύνη για το τέλος που έρχεται και τη ζωή που αφήνουμε να περνάει έτσι, και μερικές αριστουργηματικές σκηνές, όπως αυτή του αποχαιρετισμού ανάμεσα στην Πόλει και τον καινούργιο της εραστή (Μαρκ Ρούφαλο, ξανά!). Δεν είναι για ντάλα καλοκαίρι αλλά αν θέλετε ωραία ψυχοπλάκωση με νόημα, θα με θυμηθείτε.

5 Comments:

At 3:56 AM, Blogger enteka said...

με γεια!
please πες μου ότι είχες διαβάσει το comment-σεντόνι μου σ' αυτό το post.
έλεγε κάτι για το υπέροχο election (+ το Rushmore) και την αγαπημένη μου πανάγνωστη ταινία του Jack Bond 'It Couldn't Happen Here' (σουρεαλιστικό μουσικό παραμύθι από τον συνεργάτη του Τζάρμαν, γυρισμένο σε παραθαλάσσια αγγλική πόλη με τους PSB - το παρόν μπλέκεται ακατανόητα με το παρελθόν κλπ κλπ.
Έχω τέτοιο κόλλημα με την ταινία που για μια περίοδο την έβλεπα (στο βίντεο) κάθε μερικούς μήνες και πάντα έδινα διαφορετικές εξηγήσεις, πάντα πλησίαζα κοντά στη λύση (;) αλλά πάντα με πετούσε μακριά (αλά Ν. Λιντς)
Κάποτε είχα συναντήσει τους PSB και τους είπα ότι την είχα ψηφίσει ως την ταινία του αιώνα στο poll του NME. Σοκαρισμένοι και κάπως μουδιασμένοι είπαν κάτι του στιλ 'κι εμάς μας αρέσει αλλά σε κανέναν άλλο'.
Καλή αρχή στο blog σου - και μην κατηγορείς την Μ. Ευστρατίου!!
:)

 
At 5:04 AM, Blogger urbane71 said...

Φτου, δεν είχα διαβάσει το post σου, μάλλον δεν θα το πρόλαβα πριν το "ατύχημα" με το blog. Ούτε μία μικρή περίληψη? Και αυτούσιο, δεν έχω πρόβλημα!

Μπήκα στο imdb για την ταινία με τους Πετ και διάβασα, ακούγεται πολύ γιάμι-γιάμι:)

"Κάποτε είχα συναντήσει τους PSB...". Τι εννοείς?! Καλεσμένοι στο ίδιο πάρτι? Φίλοι φίλων? Συνέντευξη?

Σ' ευχαριστώ για τις ευχές!

 
At 5:50 AM, Blogger enteka said...

πάνω κάτω στα έγραψα για την ταινία.

[είναι λίγο κουτσομπολίστικη η συνάντησή μου μαζί τους αλλά, what the hell!]

Σε μια συναυλία τους ενώ ήμασταν μπροστά και χορεύαμε ήρθε η tour manager τους και μου έδωσε ένα pass και μου είπε ότι με περιμένουν στο backstage μετά. Λίγο πριν το τέλος ήρθε και με πήρε, με ανέβασε στα πλάγια της σκηνής απ' όπου είδα τα τελευταία τραγούδια.

Είχα υποθέσει ότι είχαν δώσει σε πολλούς passes, όμως έξω απ' την πόρτα του κτηρίου περίμενε ένα σωρό κόσμος που δεν μπήκε ποτέ.

Αυτή η αποκλειστική προτίμηση προς το πρόσωπό μου με χαροποίησε (Νumber-one fan!) αλλά και με ψιλοτρόμαξε -μήπως ήταν κάτι σεξουαλικό αυτό που θέλαν από μένα.

Με πετάξαν στο καμαρίνι του Chris Lowe και έκλεισαν την πόρτα. Αυτός με κοιτούσε λίγο περίεργα, μιλούσα μόνο εγώ και εξέφραζα το θαυμασμό μου και μετά από ένα άβολο δεκάλεπτο ζήτησα να δω και τον Neil Tennant.

Στο δικό του καμαρίνι ήταν πολύ καλύτερα (έως φανταστικά). Σαμπάνιες, φαγητά, συζητήσεις για τέχνη και τις ζωές μας στο Λονδίνο. Ήταν dream come true: ρώτησα κι έλυσα όλες τις fan-obsessed απορίες μου (ξέρεις, τελείως τρίβιαλ πράγματα όπως, τι λέει σε κείνο το σημείο ενός τραγουδιού, τι έγινε με τη μαντόνα, από πού βγήκε ο τίτλος ενός ρεμίξ και τι συμβολίζει κάτι σ' ένα βίντεο κλιπ - επίσης τα επαγγελματικά τους νέα).

Αυτό κράτησε περίπου μιάμιση ώρα μέχρι που είπα ότι έπρεπε να φύγω (!!!)

Μου χάρισε δυο t-shirts τις περιοδείας κι έψαξε τον C. Lowe για να τα υπογράψουν μαζί. (Είναι τέλεια, αλλά x-large και δεν τα φόρεσα).

Βγαίνοντας βρήκα κάποιους γνωστούς που μάταια περίμεναν για αυτόγραφα και μου ρίχναν βλέμματα ζήλιας. Μ' έβαλαν να τους διηγηθώ τα πάντα και μου ξέφυγε το όνομα του ξενοδοχείου που έμεναν (ενώ μου το είχαν πει εμπιστευτικά όπως και το πρόγραμμά τους εκείνες τις ημέρες).

Οι γνωστοί μου με έβαλαν στο αυτοκίνητο για να τους πω πού είναι το ξενοδοχείο. Όταν φτάσαμε καταντράπηκα και καθώς πήγαν στο λόμπι για αυτόγραφα εγώ κρυβόμουν στο αυτοκίνητο (άκου τώρα φρίκη που είχα φάει!) για να μην χάσει κάθε ιδέα ο N. Tennant που πρόδωσα το μυστικό τους και τους έστειλα τόσους ενοχλητικούς γκρούπις.

Βγαίνει όμως απ' το ξενοδοχείο ο N.T. κι αρχίζει να με φωνάζει με τ' όνομά μου. [να ανοίξει η γη να με καταπιεί] Βγαίνω απ' την κρυψώνα μου, με βάζει στο λόμπι και ξαναρχίζουμε να μιλάμε - ένα παιδί μας έβγαλε και φωτογραφία.

Μετά χαιρετήσαμε κι έτσι τέλειωσε η συνάντησή μας (στην οποία μου είπαν τη δική τους εξήγηση για την υπόθεση και το τέλος του It Couldn't Happen Here.)

Με το παιδί που μας είχε τραβήξει ξαναβρέθηκα φέτος στον Μαρκ Άλμοντ (κι έκτοτε στα 80's trash party που βάζει μουσική) και μου υποσχέθηκε ότι θα μου δώσει επιτέλους αυτή τη φωτογραφία.

[Η χρονιά ήταν το 1999, η πόλη η Αθήνα και το ξενοδοχείο το St. George Lycabettus]

:)

 
At 8:19 AM, Blogger urbane71 said...

Wow! Έπιασε τόπο η αδιακρισία μου :)

Το ξέρω το συναίσθημα: όταν πάει να γίνει κάτι πολύ καλό, η αδρεναλίνη να βγάζει στην επιφάνεια το χειρότερο σενάριο(σεξ με τον Chris Lowe?).

Δεν θα τη ξεχάσω ποτέ αυτήν την συναυλία, σε διαρκές αμοκ. Μέσα σ' ένα χρόνο είχα δει στην Ελλάδα τα δύο αγαπημένα μου γκρουπ: PSB + Beautiful South.

 
At 12:23 PM, Blogger cobden said...

@enteka
AΠΙΣΤΕΥΤΟ :))

 

Post a Comment

<< Home